13. elokuuta 2016

Olen ollut..

Sosiaalisessa mediassa on viime aikoina liikkunut haaste, jonka tarkoituksena on ollut listata ensimmäiset seitsemän työtä joita tehnyt. Aloin miettimään asiaa ja vaikka ikää mulla onkin jo 33, niin en mitenkään saa seitsemää työpaikkaa kasaan. Paitsi jos lasken mukaan myös kaiken vapaaehtoistyön ja työssä oppimiset opintojen ajoilta.

Ajattelin tähän kuitenkin kasata kaikki työt mistä olen saanut rahallista korvausta, ts. palkkaa tai korotettua päivärahaa, ja kertoa mitä tein.

1. Nuorten työpajan työntekijä
Ensimmäinen työpaikkani asuessani Haminassa. Työnkuvaan kuului erinäiset palvelut mitä asiakkaille tehtiin, siivousta, kaupassa käyntiä, muuttoja, ompelutöitä. Lisäksi hoidin laskutusta, leirivälinevuokrausta ja myin pajalla tehtyjä tuotteita.

2. Koulunkäynninavustaja
Koulunkäynninavustajana olin noin 1,5 vuoden ajan samassa koulussa Haminassa. Olin sekä normaalissa luokassa kuin pienluokassa, opettajan apuna ja oppilaita avustamassa. Välillä toimin myös opettajien sijaisena. Oppituntien ulkopuolella valmistelin tunneilla tarvittavia materiaaleja ja aina aika ajoin olin myös avustamassa iltapäiväkerhossa.

3. Liikenteenohjaaja
Olin vuoden 2008 Qstockissa vapaaehtoisena ohjaamassa liikennettä. Se sitten poiki minulle myös ihan palkallisen keikan ohjaamaan liikennettä saman kesän Jalometallin aikaan. Pääasiassa siis seisoin monta tuntia paikallani ja varmistin, että alueelle ei tullut sellaista väkeä autoillen joilla ei ollut kulkulupaa.

4. Kongressiassistentti
Matkailualan opintojen jälkeen työllistyin muutamaksi kuukaudeksi Oulun yliopiston kongressipalveluihin, jossa myös suoritin viimeisen matkailualan työssä oppimisen. Työnkuva oli suhteellisen laaja. Kongressien suunnittelua, graafisten materiaalien tekoa, markkinointia, kongressien verkkosivujen tekoa, palavereja, ja toki sitten kongressien aikaan asiakaspalvelua. 

5. Projektiassistentti
Melkein vuoden työttömyyden jälkeen pääsin jälleen mukaan työelämään kun pääsin työelämävalmennukseen Konffaan. Konffa on siis yritys, joka järjestää konferensseja ja erilaisia tapahtumia ympäri Suomen. Pääasiallisesti olin tosiaan assistentti, eli avustin kaikessa mitä piti tapahtumien eteen tehdä ja vastailin puhelimeen. Pääsin kuitenkin myös tekemään graafisia materiaaleja, ja kävin myös Joensuussa yhden tapahtuman tiimoilta.

6. Henkilökohtainen avustaja
Olin eräässä kaupungin päiväkodissa lapsen henkilökohtaisena avustajana. Aivan ihana lapsi olikin. Toki välillä oli sellaisiakin työpäiviä, että hän ei ollut paikalla, niin silloin olin muidenkin lasten kanssa. Työpäivät sisälsivät mm. leikkimistä lasten kanssa, ruokailussa avustamista ja valvoinpa myös lasten päiväunia.

Melkein sain seitsemän kasaan. Jos lisäisin vielä ne vapaaehtoishommat, saisin kasaan 9 työtä. Mitä vapaaehtoishommia olen sitten tehnyt? No, kuten jo mainitsin aiemmin, niin olen ollut Qstockissa liikenteenohjaajana. Lisäksi olen ollut The Irish Festival of Oulu festarityöntekijänä vuosina 2009 ja 2010. Ja viimeisin vapaaehtoishomma oli tämän vuoden Vectoramassa, jossa olin infotäti.

Tällainen on minun työhistoriani. Ja toivon että jossain välissä saisin ilman vapaaehtoishommiakin sen seitsemän työtä kasaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.