20. marraskuuta 2013

Constructivist

Viime viikolla oululainen parturi-kampaamo Hair-Eka ilmoitteli Facebook-sivullaan etsivänsä hiusmallia. Kävinkin sitten heti seuraavana päivänä, keskiviikkona, näyttäytymässä ja annoin yhteystietoni. Ja perjantaina sitten soikin puhelin ja minut toivotettiin tervetulleeksi hiusmalliksi kouluttajalle.

Duckface! :D Kai se pitää yks tämmönenki kuva löytyä tästä blogista :P

Tänään sitten suuntasinkin pienen jännityksen kera Hair-Ekaan Sassoon-kouluttaja Petrin käsittelyyn. Olin jo tutustunut etukäteen Sassoon Constructivist-mallistoon netissä, joten tiesin hieman jo mitä tyyliä mun hiuksiin mahdollisesti tehdään. Lisäksi tiesin, että mun hiukset lyhenee ja saa väriä. Mutta se mitä en tiennyt, oli että kuinka paljon ja mikä väri.

Petri teki ensimmäisenä konsultaation mun hiuksista ja sitten näytti mulle mallin minkä mukaan lähdetään mun hiukset käsittelemään. Toki sitä mallia ei sellaisenaan suoraan voinut kopioida koska mulla pyöreämmät kasvot kuin sillä alkuperäisellä mallilla. Mutta muunneltua polkkaa lähdettiin tekemään. Kun malli oli päätetty, otti Petri sakset käteen ja kuului vain nipsnaps kun hiukset lyheni 20 senttiä. Seuraavaksi vuorossa oli sitten väri. Petri sekotti kolmea eri väriä ja alkoi niitä levittelemään mun hiuksiin osissa. Kyseessä muuten oli Wellan Color.id-värit, joten niitä pystyi ihan hyvin laittamaan osioittain hiuksiin ilman mitään folioita ja eivät sekottuneet keskenään.

Edestä.

Väri sai vaikuttaa oman aikansa ja sitten olikin pesun hetki. Ja oikeesti, sen parempaa hiustenpesuhetkee mä en oo koskaa aiemmin kokenu kampaamossa! Olin ihan haltioissani ja meinasin nukahtaakin. Pesun ja kuivauksen jälkeen olikin se lopullisen leikkauksen vuoro. Olin ihan hyvin mielin siinä. Tosin siinä vaiheessa kun alkoi kuulumaan hiustrimmerin surinaa säpsähin. En ollut ollenkaan siinä istuissani tajunnut, että mulla on leikattu niska ihan paljaaksi :D Ja miehä en siis koko aikana nähny peilistä mitä tehtiin, niin eipä siinä oikein kovin hyvin kärryillä pysytä.

Takaa. Ja mun rakas Morpho-tatska kurkkii topin alta ♡

Vihdoin ja viimein Petri sitten sai työn valmiiksi ja antoi luvan mun mennä katsomaan peilistä tulosta. Ja oijoijoi! Tykkään ♥ Se värien yhdistelmä (värit ei tuu ollenkaan kunnolla esiin noissa kuvissa) ja leikkaus. Ei sitä näkyä voinut olla rakastamatta. Vaikka niska olikin vedetty tosi lyhkäseksi, niin silti. Olin niin häkeltynyt, että en tajunnut pyytää siellä kampaamossa ketään ottamaan kuvia mun kameralla, joten nuo hiuskuvat on otettu kotona sen jälkeen kun tuuli tuiversi kampauksen pilalle ja erittäin huonossa valaistuksessa. Hair-Ekan Mika kyllä otti omalla kamerallaan kuvia, joten jos niitä tulee jonnekin näkyviin, niin laitan linkin niihin tänne.

Ja niin, ne värit mitä mun päähän laitettiin oli kupari, laventeli ja joku vaalea sävy. Ovat Wella Color.id:n Illumina-sarjaa, eli valolla ja katselukulmalla on väliä kun mun hiuksia katsoo. Sama kuin mun silmillä :D

Nyt sitten pitää vaan muistuttaa itteä joka kerta kun suihkussa käy, että sitä shampoota ja hoitoainetta ei tarvi kovin paljoa. Ja varmaan vielä useampi päivä menee siinäkin, että harjatessa hiukset loppuu kesken. Ja nyt muuten pääsen testaamaan sitä Healthy Sexy Hair Color Care shampoota jonka sain palkkioksi kun olin kampausmallina. Eli siitä tulenee varmaan jossain välissä arvostelua.


Olethan muistanut osallistua arvontaan? Jos et, niin sinne pääset tästä!

6 kommenttia:

  1. Oi wau!! Sulla lyheni hiukset ihan kunnolla :D.
    Mutta todella kiva malli ja sopii kyllä sulle!! Hieno!!
    Uskallatko vastedes mennä malleilemaan? :D
    Mä ite kyllä niin tykkään kun nuissa hiusmalleiluissa saa oikeasti muutosta näkyviin!
    Itsekin mietin mun hieman epäonnistuneen color mask-naamio kokeilun jälkeen, jos olisin käynyt kysymässä, onko tuolla enää vapaata, mutta se nyt jäi.
    Täytyy katsoa, josko ehtisi käydä kampaajalla tyven värjäämässä, niin kehtaa mennä työkaverin karonkkaan sitten parin viikon päästä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja silloo ku kävin näyttäytymässä, ni sanovatten että ehkä vähän vaa lyhenee. Mutta Petri oli eri mieltä :D

      Ja enköhän mie uskalla mennä jatkossakin. Riippuu toki siitä miten niitä esim. ens keväänä järjestetään, että onko mun hiukset missä kunnossa silloon. Tai hyväksytäänkö mua edes mihinkään hiusmalliksi :D

      Toivottavasti saat sen tyven värjäytettyä :)

      Poista
  2. Hei,
    tosi kiva! Malli ja väri molemmat. :)

    VastaaPoista
  3. Hyvin sopii! Ja kampaajalla paras hetki on oikeesti aina se pesu, varsinkin jos siihen kuuluu jonkinlainen päähieronta. :D niin rentouttavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se Petri hieroskeli aika hyvin mun päätä samalla kun pesi, mutta luultavasti ihan vaan perustyyli sillä. Mutta vois kyllä useemminkin käydä Petrin luona hiustenpesulla, valitettavasti vaa Petrin pääpiste Helsingissä, niin tulis aika kalliiksi.

      Poista

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.