6. huhtikuuta 2013

SATS You!

Tänään oli se päivä kun mun SATS You-ohjelma pistettiin alulleen. Ensin puolisen tuntia juteltiin personal trainerin kanssa, samalla miettien mikä ois mulle se paras harjotusohjelma kun tavoitteena pudottaa painoa. Päädyttiin sitten sellaiseen lopputulokseen, että pyrin ainakin 2x viikossa käymään ryhmäliikuntatunneilla ja vähintään kerran viikossa kuntosalilla, mieluummin vaikka kaksikin kertaa.

Kuntosaliohjelma ottaa huomioon mun koko kropan ja se on sellainen, jonka voin tehdä aina kokonaan yhdellä kertaa, eli ei ole jaettu niin että yläkroppa tänään ja alakroppa huomenna.

Tässäpä sitten teille nähtäväksi mun saliohjelma:

  1. Alkulämmittely juoksumatolla 10 minuuttia reipasta kävelyä
  2. Jalkaprässi / 40 kg / 2x20 toistoa
  3. Jalkojen koukistus / 20 kg / 2x20 toistoa
  4. Jalkojen ojennus / 20 kg / 2x20 toistoa
  5. Ylätalja / 10 kg / 2x20 toistoa
  6. Soutu / 10 kg / 2x20 toistoa
  7. Penkkipunnerrus / 2x20 toistoa
  8. Rintalihakset / 15 kg / 2x20 toistoa
  9. Pystypunnerrus / 2x15 toistoa
  10. Vartalonkierto / 2x15 toistoa
  11. Vatsalihakset / 2x15 toistoa
  12. Juoksumatto 20 minuuttia intervallina 5 minuutin jaksoissa

Noi mihin en ole laittanut painojen määriä, niin ne on sellaisia jotka mun parempi aloittaa ilman painoja. Esimerkiksi toi pystypunnerrus oli raskas ilman painojakin ja samoten vatsalihaksissa tunsi tekevänsä jotain ilman painojakin. Ja painoja alan lisäilemään sen mukaan kaikkiin mikä parhaimmalta tuntuu niin että ei oo liian helppoa mutta ei myöskään liian vaikeaa.

Tuon ohjelman ansiosta/takia sanoin tänään sitten hyvästit myös Bodypump-tunneille. PT:n sanojen mukaan mun parempi keskittyä ryhmäliikunnassa aerobisiiin sykettä nostattaviin juttuihin ja sitten ne lihasjutut jättää salille. Shape, zumba ja cycling sopii siis paremmin mun ohjelmaan ryhmäliikunnan osalta. Bodypumppiin voin sitten joskus myöhemmin palata.

Tällä ohjelmalla nyt sitten mennään ainakin seuraavat 2 viikkoa ja sitten katotaan muutetaanko ohjelmaa jotenkin vai jatketaanko ihan loppuun asti samalla. Itestä ainakin tuntuu, että ei tuohon paljoa ainakaan tarvitse muutosta tehdä, ehkä vaan lisätä toistojen määrää ja toki ajanmittaan painojakin.


Ja haluan nyt kaikille sanoa, että tästä blogista ei ole tulossa pelkkää treeniblogia. Toki nyt kun treenaaminen on osa mun elämää, niin siitä tulee kirjoitettua. Jatkan kuitenkin edelleen höpinä-linjalla ja kirjoittelen kaikesta mitä nyt päähän pälkähtää.

4 kommenttia:

  1. Kuulostaa hyvältä!
    Nyt vaan sitten jatkaa samaan malliin, niin hyvä tulee :).
    Kuka sulla oli PT:nä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eiköhän toi maha ala pienentyyn tolla ohjelmalla, toivottavasti ainakin :D
      Mun PT:nä on Suvi Madetoja.

      Poista

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.