17. joulukuuta 2011

7 päivää jouluun on..

Ajattelin hieman kertoilla, että mitä mun jouluun kuuluu ja mitä ilman ei ole joulua/joulumieltä..

Taatelikakku on kuulunut meidän perheen jouluperinteeseen niin kauan kuin muistan ja vuosia ennen sitäkin. Papan mielestä joulu ja taatelikakku kuuluvat yhteen ja näin ollen joka joulu sellainen löytyi kahvipöydästä. Vaikka papan kuolemasta on jo 15 vuotta, niin edelleenkin äiti tekee joka vuosi taatelikakun. Ja oon kyl pappani kanssa samaa mieltä, joulu ja taatelikakku kuuluu yhteen. Taatelikakkua näin ollen ei myöskään meidän perheessä tehdä kuin vain jouluna vaikka ainesosia on tarjolla ympäri vuoden. Ollaan pyhitetty se kokonaan joululle!

Hautausmaakierros Oulun hautausmaalla sukulaisten haudoilla ja kynttilän vieminen haudoille. Oulun hautausmaalla on haudattuna mun molemmat papat ja toinen mummini sekä lisäksi äitini sisko (jonka haudan paikkaa en muuten edes muista koska oon nähny sen ehkä vain kerran joskus vuosia sitten) ja isotätini mies sekä tätin miehen vanhemmat. Kaikilla noilla haudoilla, paitsi äitini siskon, tulee käytyä joka joulu. Yleensä kierros on tapahtunut ennen jouluaterian syöntiä, mutta on saattanut tapahtua myös vasta joulupäivänä.

"I'm walking in the air..." Ja tämä lauluhan on Lumiukko-animaatiosta. Otan aina selville, että mihin aikaan tämä ihana animaatio tulee telkkarista ja katson sen joka ikinen joulu. Ainoa "pakollinen" jouluohjelma mulle.

Joulukuusi, pieni tai iso, aito tai muovinen.

we♥it


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.