29. huhtikuuta 2012

Tänään

Tänään ihan vaan sunnuntain kunniaksi mun päivä alkoi jo puoli kasin aikaan. Kyllä vain! Pirteenä viel kaiken lisäksi olin kun aukasin silmäni. Yritin kyllä jos olisin saanut vielä nukuttua, mutta päätin sitten hetken pyörimisen jälkeen, että parempi nousta. Olin luvannut Jakelle, että leivon tänään sämpylöitä ja ajattelinkin yllättää Jaken leipomalla niitä heti aamusta. Tein taikinan ja sitten siinä välissä kun taikina oli kohoamassa, tein hieman muutoksia blogini ulkoasuun. Taustakuvan muokkasin otsikkokuvaksi ja vähän muutenkin leiska muuttui. Ei kovin paljoa, mutta mun blogissa ahkeraan käyvät saattavat helposti huomata sen.

Sämpylät sain sitten puol kympin aikaan uuniin ja melko pian sen jälkeen Jake sit heräskin sopivasti. Odotettiin sämpylät uunista ja annettiin niiden jäähtyä sen aikaa, että saatiin keitettyä aamukahvi ja kahvin kanssa sitten syötiin pari sämpylää. Oli kyllä hyviä! Noms! Jauhoista suurin osa oli spelttiä ja sitten loput vehnäjauhoja. Aamupalan jälkeen sitten innostuin vielä leipomaan muffineita. Tein niistä sitruuna-kookosmuffineita ja kyllähän niistäkin tuli herkullisia.

Ja sitten seurasikin siivousta ja sitten alettiin tekemään ruokaa. Kutsuttiin myös mun vanhemmat syömään kun tiesin että ovat tulossa Pihtiputaalta tänään pois, niin ei tartte miettiä heidän että mitä söisivät. Ruokana oli kaalilaatikkoa erittäin karppityyliin. Eli kaalta, jauhelihaa, pekonia, sipulia ja Koskenlaskijaa. Ja tietenkin sekin oli erittäin makoisaa.

Loppupäivän olen ajatellut vain löhötä sohvalla. Jos katsois jotakin sarjoja tai leffaa, riippuu siitä mitä Jake haluaa tehdä.

Mitäs teidän sunnuntaihin kuuluu?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.