9. tammikuuta 2012

Vauvakuumeilua

Vuosia vuosia sitten luulin että en halua koskaan vauvoja, en halunnut edes miettiä että olisi joku lapsi mistä pitäisi huolehtia ainakin se 18 vuotta. Noh, syksyllä 2006 siskoni ilmoitti olevansa raskaana. Aloin tietenkin siitä intoilemaan ja aloin sitten katselemaan kaikkia vauvajuttuja yms. 31.3.2007 sitten syntyi Miika ja kun näin hänet ensimmäisen kerran 6 viikon ikäisenä, tuli ensimmäiset vauvakuumeen oireet ja siitä asti vauvakuume onkin ollut enemmän ja vähemmän mukana menossa.


Vauvakuume ei ole oikeastaan viimeisten kahden vuoden aikana päässyt edes häviämään, kiitos kavereiden. Monikin mun kaveri saanut lapsen viime aikoina tai sitten tulee saamaan. Ja jotenkin omituisesti olen myös eksynyt erilaisiin vauva- ja raskausblogeihin, ilman että olen niitä edes etsinyt. Ja plussana kaiken päälle, mun sisko odottaa toista lasta, laskettu aika tämän kuun aikana.


Ollaan Jaken kanssa puhuttu jo ihan alusta saakka, että lapsia halutaan ja ainakin kaksi. Ja olen myös Jakelle sanonut ehdon ensimmäistä lasta koskien; haluan ekan lapsen ennen kuin täytän 30. Ja tuohon ikään on enää 1,5 vuotta aikaa. Olenkin koittanut Jakelle hieman vinkkailla, että voisin jättää pillerit pois. Mun hormonitoiminnalla, jos se siis palautuu samaksi mitä ennen pillereitä oli, niin lapsen saaminen voi kuitenkin olla pidempi ja haastavampi urakka. Mutta en ole vielä Jakelta saanut muuta vastausta kuin että "ei meillä ole tilaa vauvalle!". Mikä ihmeen vastaus toi on? :D Syntyy vauvoja sellasillekin pareille jotka asuu pienissä yksiöissä ja hyvin on löytynyt tilaa. Ja sanoipa äitikin joku aika sitten, että sillon ku minä olin ihan pikkunen ja sisko sen 6-7, niin oltiin asuttu samankokosessa asunnossa ja hyvin sovittu.

Mutta ehkäpä minä vielä joku päivä saan Jaken puhuttua ympäri, että lopettaisin pillerit. En halua olla itsekäs ja lopettaa niitä ilman Jaken lupaa.

(Molemmat kuvat we♥it)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.