21. toukokuuta 2012

Maratoneja

Näin työttömänä ollessa on ollut hyvin aikaa harrastaa maratoneja niin yksin kuin Jakenkin kanssa. Ja jotta nyt ei ihan väärää kuvaa minusta ja Jakesta saa, niin kyseessä ei ole sellainen urheilullinen maraton vaan... tv-sarjamaraton!

Tällä hetkellä mulla on menneillään Greyn anatomia -maraton. Olen nyt menossa kuudennella kaudella ja oisko edes kuukautta siitä kun alotin? Joskus aikoinani alotin sarjan katsomisen, mutta sitten se syystä tai toisesta jäi. Ja nyt sitten päätin alottaa sen katsomisen ihan alusta saakka. Tarkoituksena olisi katsoa kaikki kaudet ennen syksyllä alkavaa 9. kautta. Eiköhän se onnistu tällä vauhdilla :D

Ennen Greyn anatomiaa mulla oli America's Next Top Model -maraton. Katsoin ensin kaudet 13-16 ja sen jälkeen kaudet 1-4. Vielä olisi siinäkin siis katsottavaa, mutta en pidä loppujen kanssa mitään kiirettä.

Ja yksi maraton mikä mulla on ollut, on mun suosikkisarjamaraton, eli Gilmore Girls! Ylen kanavilta aikoinani katsoin ja vitoskautta pidemmälle en tainnut silloin nähdä sarjaa ja kyllästyin siihen kuinka Yle aina välillä laittoi sarjan tauolle ja sitten jatkoi sarjaa ihan ilman että ilmotteli mulle jne. Ja monta kertaa aloitti sarjan myös ihan alusta asti. Hommasin sitten sarjan käsiini ja muutamassa viikossa katsoin sen alusta loppuun.

Jaken kanssa taas ollaan yhdessä pidetty Stargåte SG-1 -maraton ja nyt uutena maratonina aloitettu Salaiset kansiot. Toki meillä on ollut muitakin maratoneja, mutta nämä kaksi ovat ns. uusimmat.

Tulevaisuudessa mulla olisi tarkoitus pitää maratonit ainakin Smallvillestä, Private Practicesta, Vampire Diariesista, ...


Mitä sarjoja teillä on tullut katsottua maratonina?

4 kommenttia:

  1. Riippuu vähän siitäkin, miten maratoni määritellään. Itse määritin sen silleen, että lähes joka päivä piti jaksoja katella (töissä olleissa ei nyt ihan jatkuvasti pysty tv:nkään ääressä olemaan) ja tällä määritelmällä lista on loputon.

    Frendit ja Twin Peaks on tullut pariinkin kertaan vedettyä ihan kunnon maratonissa, Frendit itse asiassa ehkä kolmannenkin. Myöskin Beverly Hills 90210-, X-Files-, Simpsonit-, Lost- ja MacGyver-(puoli)maratoneja on tullut vedettyä. Vähän lyhyemmistä sarjoista Älä kerro äidille (britti), Konttori (britti), Monty Pythonin lentävä sirkus, Ponille kyytiä, Extras ja satunnaisia sketsisarjoa löytyy maratonin piirteitä.

    Onhan näitä. :D

    VastaaPoista
  2. Taian olla vähän huono maratoonailemaan kun yleensä unohdan asiat jossain vaiheessa. Mutta Buffy, vampyyrin tappajan muutamat tuotantokaudet on aikanaan revitty läpi parhaillaan vuorokausi/kausi tahdilla. Tosin sillon taisin olla vielä koulussa ja lomalla. Myöhemmin sama sarja on kyllä koluttu läpi usein, samoin Angel. True Bloodin ekat kaks kautta on myös katsottu maratonina, loput oon ainaki toistaiseksi seurannu ihan tv:stä...

    VastaaPoista
  3. Meinasinkin sanoa että SMALLVILLE MARATOOON! Mutta tulihan se sinne loppuun. :D

    Mulla alkaa Battlestar Galactica maratoonit tässä piakkoin. Buffyssä pääsin vitoskaudelle kun levyt lopuivat. :,(( Voisin itse katsoa onnellisena myös Salatut Elämät maratoonia. Luultavasti kesällä tulee sitä nyt tehtyä jos mtv3 tapansa mukaan sitä näyttäisi. ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se maikkari niitä kesäuusintoja näyttää Salkkareista :D Ja voi olla että mulla tulee kans katottua niitä, riippuen siit miten on aikaa :D

      Ja Smallvillestä oon jo ekan kauden saanu hommattua, en vaa oo viel päässy kattomaan kun Greyn anatomia kesken.. :P

      Poista

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.