27. heinäkuuta 2012

Unikekojen päivä!

Unikeko (Glis glis) on pieni nisäkäs, joka elää pääosin Keski- ja Etelä-Euroopassa. Britanniassa sitä esiintyy pienellä alueella istutettuna. Aikuinen unikeko on noin 16 cm pitkä, ja sillä on pitkä ja tuuhea häntä. Selkäpuolelta se on harmahtava tai ruskea, vatsapuoli on valkoinen. Unikeko on yöeläin eli nukkuu päivisin ja liikkuu lyhyen ajan öisin. Se nukkuu jopa 20 tuntia vuorokaudessa ja lisäksi talviunta 7 kuukauden ajan, mistä se on saanut nimensäkin. Saksaksi unikeon nimi on Siebenschläfer, seitsennukkuja.
Näin kertoo Wikipedia suloisista unikeoista.

Kuva täältä

Sen lisäksi että tänään on unikeon päivä, on myös mun synttäripäivä! :) 29 vuotta sitten tuli tähän maailmaan synnyttyä, mutta en kyllä tunne itseäni sen ikäiseksi. Vastahan mie sen 18 vuotta täytin! :D Joko mulla muuten pitäis se kolmekympinkriisi tulla..? :P

Synttäriviikonlopulle mulla ei ole mitään suuria suunnitelmia. Sunnuntaina pitäisi täytekakkukaffit tarjota ainakin mun ja Jaken vanhemmille, mutta muuten ei mitään suunnitelmia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.