19. helmikuuta 2013

Puoli vuotta takana..

Viime viikolla tuli puoli vuotta täyteen siitä kun sanoin silmälaseille heipat. Syyskuussa oli ensimmäinen kontrollikäynti ja tänään sitten kävin toisessa kontrollikäynnissä, ns. puolvuositarkastus.

Hieman jännitti kyllä mennä sinne tarkastukseen, sillä vaikka olenkin tiputellut päivittäin tippoja silmiin, niin silti jokin voisi olla mennyt vikaan ja pahimmassa tapauksessa olisi tiedossa uusi leikkaus. Ihan turhaan kuitenkin jännitin, sillä kaikki oli hyvin, tai ainakin melkein. Oikeassa silmässä on vielä liikaa kuivuutta näkyvissä, mutta sekin hoituu sillä, että viikon verran tiputtelen silmään lääketippoja. Näkö on kuitenkin molemmissa silmissä parempi kuin mitä silmälaseilla pysty saavuttamaan.

Sain myös lääkekuurin lisäksi oikein kivan paperin, jonka kanssa minun tulisi nyt käydä poliisilaitoksella. Tuo paperi siis hävittää mun ajokortista merkinnän silmälasien tarpeellisuudesta. Jee! :)


Nyt kun olen tosiaan ollut puoli vuotta ilman laseja, niin en voi muuta sanoa kuin että olen onnellinen, että minulle tarjoutui tilaisuus tähän leikkaukseen. En oo kertaakaan katunu leikkausta. Näkö on tosiaan parempi kuin silmälaseilla, pystyn meikkaamaan ilman että tarvitsee miettiä onko silmälasien linssit ripsariviiruiset, aurinkolasivalikoima suurempi, .. :D Tokihan mulla tulee vielä semmosia refleksejä, että alan asettelemaan laseja paremmin, mutta sen tajutessani siirränkin kädet esimerkiksi laittamaan hiukset paremmin tai pipon paremmin tai jotain muuta vastaavaa. Joskus oon nukkumaan mennessä alkanut laseja ottamaan poiskin ja sitten oon vaan sanonu, että jos nää näkymättömät lasit laittais pois.


Ja omasta kokemuksesta, voin kyllä erittäin lämpimästi suositella Oulun Terveystaloa ja leikkauksen tehnyttä lääkäriä Antti Juutista sekä kiittää muita henkilökunnan jäseniä, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.