31. toukokuuta 2014

DIY: Ultimate challenge

Kaikkihan tietää että olen ihan koukussa Doctor Who-sarjaan? Varsinkin 2005 vuonna alkaneeseen uuteen tuotantoon? Hyvä!

No miten sitten tämä postaus muka on DIY, jos kerta puhun ihanasta Tohtorista. No siten, koska olen aloittanut neulomisen ultimate challengen, joka minulle on neljännen Tohtorin kaulaliina.

Noin 25% valmiina..

Maaliskuun lopulla kävin ostamassa langat ja tuossa yllä olevassa kuvassa tilanne pari viikkoa myöhemmin. Tuon jälkeen en ole ottanut kuvaa tekeleestä, mutta pituutta on tullut jonkin verran lisää. Kokonaispituus tuolla tulenee olemaan hieman päälle 2 metriä, kun tällä hetkellä pituus n. 75cm ja noin 30% tehtynä. Kerroksia tullut 320 ja yhteensä niitä tulee 1044.

Välillä pidin taukoa tuon neulomisessa, mutta nyt kun sitä yksi päivä jatkoin neuletapaamisessa (näistä lisää myöhemmin!), niin nyt ei millään malttaisi tehdä muuta kuin neuloa.

Ohjeen löysin täältä ja langat kävin etsimässä Oulun Lankamaailmasta. Lankamaailmassa onneksi tiedettiin tämä kaulaliina, niin osasivat myös oikeat langatkin myydä. Toki värien kanssa oli hieman venkslaamista että sai edes suurinpiirtein oikeat.

Jos haluat käydä katsomassa mitkä langat päädyin ostamaan ja miten pitkällä olen projektissa, voit tehdä sen menemällä tänne. En ole varma, mutta hyvällä onnella tuon linkin kautta pääsee näkemään myös muiden tekemiä 4. Tohtorin kaulaliinoja vaikka ei kuuluisikaan Ravelryyn.

Minä kuitenkin jatkan nyt neulomista. Jos vaikka saisi valmiiksi syksyyn mennessä.

2 kommenttia:

  1. Tää on hieno juttu! Mullekkiiiii?? :D Voi kun jaksais itsekkin koettaa jotain tuollaista. Tohtori. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on sinänsä helppo tehdä jos osaa edes perusteet neulomisesta, että ei muuta kuin tekemään! ;)

      Poista

Kommentit tervetulleita. Muistathan kuitenkin, että jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloin voi hyvin olla myös hiljaa. :)

Sanavahvistus käytössä kaikissa kommenteissa ja yli 28 päivää vanhoissa teksteissä kommentit tulevat näkyviin heti kun olen ne hyväksynyt.